Lazarus

Piatok, 13. november 2009. Vraj piatok a ešte k tomu trinásteho je pre niekoho šťastný a pre iného nešťastný. Stále pátram po tom čo priniesol mne. Fakt neviem či dobré a či zlé. Programovanie a Lazarus. Ach áno, a ešte nechutné tlačivá, ktoré treba poctivo vypĺňať a pravidelne odovzdávať vďaka administratívnym byrokratom skrývajúcim sa za agendu európskych fondov. Anonymní úradníci, ktorí dokážu okamžite vyrobiť tlačivo na čokoľvek, nech by to stálo koľkokoľvek času, samozrejme nie toho ich. Čo si mám myslieť o tom, keď akýsi štatisti v Bratislave chcú presne vyčísľovať na ktorej vyučovacej hodine v ktorej triede a dni som použila IKT financované európskymi fondami, prípadne aj v príprave na túto hodinu a ešte nebodaj evidovať aj časový rozsah tejto mojej aktivity v minútach. Potom to spočítajú, za všetkých učiteľov v republike, roztriedia do koloniek a krásna tabuľka je na svete. Len ten hlavný zmysel toho všetkého nejak postrádam. Nevie ma nič rozumné napadnúť pri hľadaní odpovede na otázku : "Načo je to dobré?" Pretože načo je to zlé, to viem. Skúsme trochu počítať. Učiteľa to oberá o čas. Jedna vyplnená kolonka – 30sekúnd. V priemere desať koloniek za týždeň – štyridsať za mesiac – štyristo za rok – 200minút. Teda čistý čas 3,33 hodiny. Poviete že, za rok to nie je veľa. Nie, avšak tých učiteľov len v projekte DVUi je 800, teda čistý čas 2666 hodín, čo je viac ako 333 pracovných dní, ak by sa pracovalo aj soboty a nedele stále by to bol skoro celý jeden rok. A to som predpokladala na vyplnenie dátumu, času a popisu jednej vyučovacej aktivity len 30 sekúnd.
A aby som nezabudla. Tento článok som začala písať kvôli Lazarus-ovi. V priestore Sky drive nájdete v časti programovanie môj jednoduchý program kde stačilo vpísať len päť jednoduchých príkazov, volá sa sa project1.exe a výpis kódu nájdete pod rovnomenným názvom. Ak vám ešte po poctivom vyplnení koloniek dôležitých tlačív ostane trochu času, skúste si ho spustiť.

This entry was posted in Nezaradené. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár