Čo sme sa naučili v časti Slobodný a otvorený softvér, a čo v časti Internet ?

Pondelok, 30. november 2009. To sú otázky ktoré trápia našich lektorov na DVUi, no nie však mňa. Predsa každý sa naučil to čo môže, to čo dokáže, to čo chce… a predovšetkým čo chce. Ja síce chcem príliš veľa na to aby som sa naučila všetko, ale aj tak mi to nebráni v tom "chcení". A tak chcem, učím sa, pokračujem, zabúdam, znova sa učím… a áno, objavujem nové veci a staré nechávam za sebou. Človek ktorý denne desať rokov pracuje s internetom, dvadsať rokov učí informatiku a temer tridsiaty rok sa zaoberá programovaním by možno mal vedieť odpovedať na túto otázku nejak pragmaticky, priznám sa však, že ja to neviem. Totižto nájsť tú jednoduchú odpoveď. Pretože to, že som sa zjavne čosi a "čosi dosť" naučila je úplne jasné. Na základe toho som sa predsa rozhodla, že moji tohtoroční maturanti budú maturovať v programovacom jazyku Lazarus, že blog sa stal ďalším z nástrojov môjho vyučovania, že Gymnázium Nováky už nájdete aj na Wikipédii… a že aj keď Linux je čím ďalej tým viac užívateľsky prístupnejší ja ho z objektívnych príčin používať naďalej nebudem… že OpenOffice je super ale taktiež vonkajšie okolnosti mi nedovolia ho používať… atď. Takže čo som sa naučila? Že život a neustály vývoj beží ďalej, nepočká na mňa a preto držím krok. Len dúfam, že si tento poznatok odnesú zo školy aj moji žiaci a naučia sa ten krok držať tiež.   
This entry was posted in Nezaradené. Bookmark the permalink.

1 Responses to Čo sme sa naučili v časti Slobodný a otvorený softvér, a čo v časti Internet ?

  1. Milena píše:

    Vierka, pekne si to napisala. (až na ten Lazarus, ako dobre, že nie som vaša žiačka. Ale veď vieš, že mňa programovanie nechytilo, radšej to blogovanie).

Pridaj komentár