Programovanie

Pondelok, 7. december 2009. Všetko sa dá, keď sa chce. Aj programovať. A ak si študenti myslia niečo iné a neveria, tak ich treba z toho omylu vyviesť. Keďže ja mám takých neveriacich študentov až – až, tak som urobila krátky program v Lazarus-ovi a čistý čas 1 hodina práce aj s premýšľaním, 103 riadkov kódu avšak z toho 59 urobil Lazarus úplne sám, 9 riadkov na deklaráciu premenných, 1 vlastná procedúra, 1 krát vetvenie if …, 1 krát vetvenie case …, 2 krát cyklus for …, 1 krát cyklus while…, …atď. Veľa a či málo? Ako programátor som napísala vlastne len 45 riadkov kódu. Nič moc. V Turbopascale by to bol najmenej trojnásobok a výsledný efekt by nikdy tak okulahodiaci nebol. Takže, študenti, Lazarus viac ako polovicu kódu píše za vás! Žiadne výhovorky nepomôžu. Už len treba chcieť. A ktorý program to bol? V SkyDrive nájdete v adresári programovanie súbor "zadanie3.exe" a k nemu potrebný súbor dát "ZberPapiera1.txt". Stačí stiahnuť a spustiť. Je to názorná ukážka ako sa čítajú zo súboru údaje, z nich sa vypočíta priemer a vykreslí stĺpcový graf, kde podpriemerné hodnoty sú vykreslené modrou a nadpriemerné červenou farbou. Samozrejme že zdrojový kód som vám nezverejnila, ten si musíte naprogramovať sami. Ale že nie som až taká tajnostkárska, tak v súbore "zadanieprog3_druhy.pas" nájdete potrebné programátorské konštrukcie. 
This entry was posted in Nezaradené. Bookmark the permalink.

1 Responses to Programovanie

Pridaj komentár